Instagram

onsdag 17. februar 2016

Portrettbilder


Vi fikk i oppgave å ta to portrettbilder av en person. Min modell var Christopher. Det ene bilde skulle tas i studio, mens det andre skulle enten tas i studio eller på en location. Før vi startet med oppgaven ville jeg finne ut mer om Christopher. Hvem han egentlig er? jeg har kjent ca ett halvt år og har sett hvordan han er den siste tiden. En gøyal fyr som på en måte er en livs-nyter. Han koser seg hver dag.

 Bilde 1: Tatt i fotostudio
Dette var bilde nummer 1. Det skulle være et helt vanlig portrettbilde, der ansikt og uttrykk skulle stå i fokus. Her tenkte jeg at motivet kunne smile til kamera fordi han er rett og slett en gladgutt.

  Bilde 2: Tatt i et av klasserommene på Mysen VGS
I det andre bilde skulle jeg fokusere på personligheten til motivet. inspirasjon min kom fra Anton Corbijn og Richard Avedon. Etter det jeg har opplevd med Christopher er at han er en artig gutt som lever livet. En annen ting jeg tolker motivet som at han er litt ukonsentrert på skolen.  Han prøver å konsentrere seg på skolen, men plutselig begynner han å dagdrømme og tenke på noe helt annet. Det er det jeg prøver å uttrykke i bildet nummer to. PCen skal symbolisere skolearbeidet, mens blikkretningen skal tyde til at han tenker på noe han liker.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar