Instagram

fredag 5. februar 2016

GIF - ROLL


Da er vi tilbake igjen, denne gangen skal vi til oppgave om GIF. Så vi har hatt en oppgave om å lage en GIF med tema Roll. Det jeg tenkte da var å ta en fotball som skulle rulle fram og tilbake på en gressplen.

For å lage denne har jeg brukt en fotball og en krakk. Krakken brukte jeg til å plassere kameraet på, slik at den holdt seg stødig gjennom prosessen. Jeg tok bildene dette etter skolen ca. 16.30 fordi jeg ikke kunne gjennomføre dette på skolen. Derfor kommer kanskje fargene litt grønt og trist men samtidig er det vinterstid uten snø som gjør at naturen i dag er frossen. Derfor ser gresset tørt ut på grunn av ute temperaturen.

Jeg er fornøyd veldig godt. Ballen triller greit fram og tilbake. God kvalitet. Underlaget. Det som gjør at noen steder i gresset rører på seg er jeg. Siden dette gjorde jeg helt alene og jeg måtte rulle fram ballen litt og litt samt utløse bildeknappen. Når man går fram og tilbake i et gress som er tørt lager det spor etter seg. Derfor rører gresset på seg enkelte steder i kameraet. Jeg skulle ønske veldig at det kunne forbedres, men hva får man gjort. Jeg tenkte ikke på gresset i det hele tatt, men jeg tror ikke det er bare jeg som hadde gått i den fellen. Men man er jo her for å lære!! Samtidig har jeg tenkt at det kan passe, fordi den følger ballen på en måte. 

En ting som jeg har justert i etterkant er bildeutsnittet, som du ser under. Dette var det opprinnelige bildeutsnittet jeg skulle bruke. Grunnen til at denne ble borte er sol skyggen i bakgrunnen. Etter hvert jeg tok bilder ble sola borte og da syntes ikke sola godt i hekken noe som ville gjort GIF veldig dårlig. Så derfor har jeg klippet bort øvre del.  

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar