Instagram

fredag 15. januar 2016

Infografikk | PFO


Egenvurdering
I en lang stund nå har vi drevet med et stort prosjekt. Oppgaven var å designe en oversiktlig illustrasjon med kroppens fordøyelsessystem som utgangspunkt. Vi skulle bruke programmet Illustrator ved å visualisere informasjon knyttet til fordøyelsessystemet.

Tanken bak denne oppgaven var å gjøre dette tydelig og forståelig slik at alle skulle forstått hvordan fordøyelsen fungerer. Jeg valgte å dele opp systemet i deler, slik at det blir mer ryddig og forståelig. Mange har valgt å tegne hele fordøyelsessystemet slik det er, men jeg valgte mer kreativ måte. Jeg har derfor valgt og ta med de viktigste delene av fordøyelsessystemet. 

Når det kommer til fargebruken, har jeg brukt få farger. (totalt 5 farger) Jeg synes at få farger gjør en bilde bedre. Mange farger blir distraherende. Her fokuserte jeg på at fargene skapte en sammenheng mellom bilde og tekst. Samtidig har jeg valgt å ha gjentakende farger, det vil si at jeg har plassert flere fargene andre steder enn bare ett sted. Til bakgrunnen har jeg brukt enn sterk farge slik at elementene kommer tydeligere frem.

Fontene har jeg valgt at det skal være lesbart. Også at bilde og tekst kommer likt frem slik at det er fritt valg og se på. De tar ikke veldig mye plass. Lesbarhet har jeg plassert slik at jeg har delt opp oppgaven i fire deler som er nummeret. Som sagt at jeg har delt både bilde og tekst likt slik at det blir finere. 

Alt i alt er jeg stort sett fornøyd med oppgaven. En ting som kunne forbedres var ansiktet. Det kan føles litt tomt, men jeg valgte å ta med de viktigste elementene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar