Instagram

fredag 27. november 2015

MYSTYLE_MK Kollasj

Etter 5 - 6 uker har vi holdt med vårt første prosjekt i PFO- faget. Som jeg har sagt tidligere heter prosjektet MyStyle_MK. Her skulle vi vise hvem vi er gjennom fire forskjellige bilder. Temaene til bildene var Color, Typo, Selfie og Myplace. Etter alle disse små oppdragene, skulle vi tilslutt lage et kollasj med disse fire bildene. 

Her har man de fire forskjellige emneknaggene!
Selfie - Typo - Color - Myplace

Etter en par timers jobb i Illustrator, blir dette det endelige resultatet:


Så hva er ideen bak komposisjonen til bilde?
Øverst ser man en stjerneformet bilde med emneknaggen Selfie. Her har jeg lagt vekt på hvem jeg er og hvordan jeg ser ut. Jeg valgte å ha denne annerledes fordi det skiller seg lettere ut og er et godt hvilepunkt for øyet. Under ser man de tre andre emneknaggene, der de har en oval-formet effekt. Jeg valgte å gjøre disse annerledes enn Selfien fordi de kan bli sett på underkategorier på hvem jeg egentlig er. Natur, familie og minner er tre nøkkelord som jeg har forbundet til hvert bilde. Mer detaljert så tenker jeg at Color symboliserer Natur, Typo symbolisere familien og Myplace viser til minner. 
Bakgrunns- bilde har jeg valgt kun for at det skal se finere ut. Det skulle være enkelt bilde med lite distraherende elementer.

Helt på tampen, dere har sikkert sett stråler rundt Selfiebilde og lurer på hvorfor jeg har lagt til det. Grunnen er at jeg er en blid og positiv person som trives i det sosiale.

 Takk for denne gangen og ha en fin dag videre!  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar