Instagram

onsdag 11. november 2015

Selfie_MK


Ny uke, nytt oppdrag, ny innlevering. Tema i dag er et tema som vi alle elsker å ta bilder av, nemlig selfie. Ett tema som jeg ikke er veldig glad i, men lekse er lekse, så jeg har tatt et bilde.

Enn å ta et bilde av seg selv i et speil eller bare ta et bilde av deg selv, så har jeg valgt å gjøre det mer kreativt. Bildet er en gjenspeiling i vannet av meg. Der jeg har i utgangspunktet prøvd å tatt et annerledes bilde av selfie. Jeg har valgt å ta med vann i bildet fordi det har en sammen - hengning med en tidligere skoleoppgave. For to uker siden, hadde vi temaet Color, der jeg fortalte at jeg var et naturmenneske. Det å gå en tur ved en elv og høre vannet renne ved siden av, synes jeg er en fanatisk ting.

Fargetonene er kanskje litt kjedelig og gammeldags, men det har sin grunn. Trærne og meg selv har litt gamle dager farger. (hvis jeg kan si sånn) Det skal symbolisere barndommen min. Når jeg tenker tilbake på mine barndomsår, så har jeg uendelige minner fra den tiden. Det har vi alle. Barndomsårene er hvordan du blir som person og hvem du er. Barndommen er en start på din framtid. Mer du trives i barndommen, jo bedre framtid vil du få. Det er her den overskya himmel kommer fram. Livet er fylt med mange hindringer som man må igjennom. Og det er alltid et håp å nå sine drømmer.

Når det kommer til komposisjonen av bildet har jeg lagt mye vekt på luft. Det gjør bildet bedre, tydeligere og renere å se på. Høyre siden av bildet består av trær og små busker. Jeg valgte å ta med det, fordi bildet hadde blitt ensomt og kjedelig i lengden uten trærne og buskene. Tilslutt har jeg plassert med selv i det gylne snitt, rett og slett det utgjør bedre effekt i bildet.

Foto: Niclas Gjerberg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar