Instagram

onsdag 18. november 2015

Myplace_MK

Da har vi kommet til vår siste oppgave i prosjekt Mystyle. Den siste emneknaggen er Myplace, der vi skal ta et bilde av vårt favorittsted. 
Så først skal jeg bare si hvor bildet er tatt. Det er innover i skogen ved min barneskole ( Os skole, Rakkestad) Bildet er tatt i en liten hytte mot en grillplass som egner seg til turer og andre sosiale ting.

Når det kommer til komposisjonen av bildet, har jeg hatt fokus to kriterier. Den ene er at jeg skulle ha med vakker natur, helst skog som jeg har pleid og hatt med i tidligere skoleoppgaver. Den andre var at det skulle være med en solnedgang. Nå er ikke det ikke mye solnedgang ettersom at sola gikk fort ned bak trærne. Uansett synes jeg at sollyset ble bra, fordi det ga fra seg en god effekt i bilde. 
Egentlig så ville ikke bilde sett sånn. Da jeg fikk tilbakemeldinger fra min forrige oppgave (selfie), så ga lærerne mine et tips med bruk av lys og skygge i bildet. Dette prøvde jeg ut, og ga gode resultater. Som du ser ble det mer fokus rundt objekter eller elementer i bildet. Takket være mine to lærerne på skolen:)

Jeg valgte dette stedet av den enkleste grunn. Det er et rolig sted med gode minner.
   
Foto: Niclas Gjerberg
Neste uke, kommer det en kollasj til hele oppgaven, Stay tuned!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar