Instagram

fredag 17. februar 2017

Mediedag 2017 (kort oppsummert)

Den 16 februar 2017 var den årlige mediedagen på Mysen VGS. På et slikt seminar kommer det flere foredragholdere som snakker om sin jobb og utdanning.

Det hele startet med kommunikasjonsjefen i TV2, Jan Petter Dahl. Han snakket om sine utfordringer og en mulig fremtid for TV2. I tillegg viste han oss eksklusive klipp om programmer som senere kommer til våren. Etter en timinutters pause, hørte vi fra Philip og Arin som steppet inn for en eller annen og holdt et kort prestasjon om sine opplevelser rundt et mesterskap i Oslo. Deretter hadde vi en kahoot, der alle kjempet om en middag for to på skolens restaurant. Dessverre vant jeg ikke, noe som jeg så på som vanskelig ettersom vi var opptil 80 spillere.
Etter en timeslang pause, kom Stig Marlon Weston som er billedkunster. Han snakker om sine verker og tenknikker innenfor kunst og bilde. Det siste på programmet som også jeg vil si var publikumsfavoritten, var Lucky View. En film- og lydproduksjon fra Fredrikstad som viste oss kule klipp som falt hos smak både hos meg og de andre. De snakket blant annet om hvilke teknikker og tips de ville at vi skulle bruke.

Det var en ganske fin dag, der jeg lærte mye forskjellig. Alt fra filmproduksjon til bildekunst med kameraløst foto. Personlig synes jeg at standarden var bedre i år enn i fjor. Ikke at de i fjor var dårlige eller noe, men at i år så var det mer interessant og spennende innhold som kom fram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar