Instagram

fredag 3. juni 2016

(PFO - Mappeinnlevering) Infografikk


Oppgave: Lag en infografikk basert på fordøyelsessystemet 

Dette var min infografikk som jeg leverte etter nyttår.


 Tilbakemeldinger var noe positivt og noe negativt. En av de negative tilbakemeldingene var at jeg gjerne kunne ha mer gjentakende farger og at motivene jeg hadde brukt ikke fungerte så veldig

               
Derfor har jeg gjort om den forrige. Som dere ser over er mye forandret. Der i blant at jeg har gjort om bakgrunnsfargen til en lysere blåfarge. I tillegg har jeg tatt bort motivene, fordi jeg syntes at det ikke spilte en stor rolle i den forrige infografikken. Med den nye skjønner man med en gang hva dette skal forestille. Den siste forandringen er de to oransje boksene. For å få en rød tråd igjennom hele grafikken, har jeg satt om de to oransje bokser opp i mot hverandre. Se at den øverste boksen matcher den nederste.

Den nye følte jeg ble 10 ganger bedre, fordi den har bedre og gjentakende farger. Også er den enklere å forstå og lese.

NOTE: De andre mappeinnleveringsoppgaver, finner du under etiketten PFOMAPPEINNLEVRING.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar